عمومی

نتانیاهو پیشنهاد بلینکن را رد کرد

نتانیاهو: تا اهدافمان محقق نشود جنگ متوقف نخواهد شد

🔹بنیامین نتانیاهو: اسرائیل به رهبری من از تحقق پیروزی علیه حماس کوتاه نخواهد آمد و در این امر هیچ شکی نیست، ما با تمام قدرت جنگ را ادامه خواهیم داد تا از طریق عملیات نظامی اهدافمان محقق شود.

ادعای نتانیاهو: «چه کسی گفته است که ما به ایران حمله نمی‌کنیم؟ حمله می‌کنیم»

🔹بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه مطبوعاتی خود با حضور خبرنگاران ضمن انتقاد از افرادی که با حضور در رسانه‌ها خواستار توقف جنگ هستند ضمن ادعای پیروزی بر حماس بار دیگر وعده داد که اسرائیل همه اسرای دربند مقاومت را به سرزمین‌های اشغالی بازخواهد گرداند.

🔹نخست‌وزیر اسرائیل همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی در مورد ناتوانی اسرائیل در برابر ضربات ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و عدم حمله به ایران سوال کرده بود پاسخ داد: چه کسی گفته است که ما به ایران حمله نمی‌کنیم؟ ما به ایران هم حمله می‌کنیم چون ایران سر اختاپوس است.

“نتانیاهو پیشنهاد بلینکن برای تشکیل دولت فلسطینی را رد کرد”

🔹شبکه خبری ان‌بی‌سی (NBC) در گزارش مفصلی از قول سه منبع بدون نام در دولت آمریکا، نوشته بلینکن که هفته گذشته به عربستان سعودی رفته بود، از ریاض راهی اورشلیم شد تا چراغ سبز بن سلمان ولیعهد سعودی برای به رسمیت شناختن اسرائیل در صورت موافقت با تشکیل دولت فلسطینی را به مقامات اسرائیل منتقل کند.

🔹وزیر خارجه آمریکا پس از آنکه موافقت محمدبن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی و چهار رهبر دیگر کشورهای عربی را برای مشارکت در بازسازی غزه پس از جنگ و حمایت از اداره این باریکه توسط یک تشکیلات خودگردان بازسازی‌شده، جلب کرد، با یک طرح پیشنهادی به دیدار نتانیاهو رفت.

🔹بلینکن به نتانیاهو گفته حماس تنها از طریق نظامی از بین نمی‌رود و در صورتی که رهبران اسرائیل این موضوع را به رسمیت نشناسند اشتباه تاریخی تکرار خواهد شد.

About The Author

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا